Szauna és Jacuzzi

Bár a szauna eredetileg elsősorban a mosakodás céljából alakult ki, idővel az egészséges életmód és a szórakozás egy formájává vált. Egészségügyileg előnyös hatásai a következők:


1) A vérkeringés fizikai igénybevétele révén edzi a szívet, és javítja a vérkeringést. Ugyanakkor vérkeringési zavarokkal, és szívpanaszokkal küszködőknek vigyázniuk kell, hiszen az igénybevétel túl nagy lehet.


2) Az immunrendszer igénybevételével erősíti azt. Természetesen vigyázni kell arra, hogy közvetlenül szaunázás alatt az immunrendszer le van terhelve, így eközben a megbetegedés veszélye nagyobb.


3) Az izzadás során a szervezetből természetes úton távoznak méreganyagok, a szaunázás ezt a természetes folyamatot fokozza. Ezáltal, és a hangulata által segíthet a stressz oldásában.


4) A bőrre jó hatással van, és álmatlanság ellen is jó szer, továbbá az izomláz enyhítésében is egy kellemes gyógymód. Sportolóknak segíthet a bemelegítésben is.


Aki beteg, annak azonban vigyáznia kell. Feltétlenül fontos kikérni a kezelőorvos véleményét, hogy tudjuk, egyáltalán szaunázhatunk-e, ugyanis egyes betegségeknél ez kifejezetten kerülendő (lázas megbetegedések, pl. influenza; erek gyulladtsága esetén; epilepszia súlyos formáinak esetén; szívritmuszavar esetén; rákos megbetegedés esetén; rosszindulatú daganatoknál; szívelégtelenség, magas vérnyomás, tüdőbaj (tuberkulózis) esetén; nedvedző ekcémánál, stb.)! A különböző szaunafajták egészségügyi hatása kicsit különböző.


A szaunázást jacuzzi használatával tehetjük még kellemesebbé.